Informujemy, że można składać wnioski o stypendium rektora na rok akademicki 2020/2021. Wszelkie informacje znajdziecie w adresie poniżej, znajdujący się regulamin, harmonogram postępowania oraz kryteria dla poszczególnych wydziałów i katedr:
https://amu.edu.pl/doktoranci/stypendium-rektora2

Przypominamy, że o stypendium mogą ubiegać się doktoranci ze studiów doktoranckich.
Stypendium przyznawane jest przez upoważnioną przez JM Rektora UAM Uczelnianą Komisję Stypendialną, pracującą w podkomisjach właściwych dla Wydziałów. W roku akademickim 2020/2021 podstawowy termin składania wniosków mija 27 listopada 2020 roku.
Formę składania wniosków określą poszczególne Wydziały.
Występując o stypendium doktoranci korzystają z druku Wniosek o przyznanie stypendium rektora (plik do pobrania na dole strony).
Stypendium może otrzymać doktorant, który w roku akademickim poprzedzającym przyznanie stypendium spełnił łącznie następujące warunki:
- uzyskał bardzo dobre lub dobre wyniki egzaminów objętych programem studiów doktoranckich,
- wykazał się postępami w pracy naukowej i przygotowywaniu rozprawy doktorskiej,
- podczas studiów doktoranckich prowadzonych przez uczelnię wykazał się szczególnym zaangażowaniem w pracy dydaktycznej.
Stypendium przyznawane jest wyłącznie na wniosek zainteresowanego.
Stypendium doktorant może otrzymywać tylko na jednych studiach doktoranckich i nie przysługuje ono po ukończeniu innych studiów doktoranckich. Zasady te obowiązują niezależnie od wydziału i uczelni, na której odbywane są studia.
Stypendium przyznawane jest na rok akademicki i wypłacane do lipca włącznie.
Zgodnie z art. 94 ust. 2 Ustawy decyzja o przyznaniu świadczenia, w tym decyzja o przyznaniu stypendium rektora, wygasa z ostatnim dniem miesiąca, w którym doktorant został skreślony z listy doktorantów albo ukończył studia, lub utracił prawo do świadczenia w wyniku ukończenia innych studiów doktoranckich.